Kwaliteit

Kwaliteit staat voorop

Wij bieden de beste verloskundige zorg tijdens jouw zwangerschap en bevalling. Wij bereiken dit door open te staan voor jouw ervaringen, ons te houden aan de landelijke kwaliteitsnormen en – eisen en het regelmatig ontwikkelen van onze verloskundigen. Wij kiezen daarbij weloverwogen en bewust de zorgpartijen waar wij gedurende jouw zwangerschap en bevalling mee samenwerken. Zo bent jij er van verzekerd dat jij de beste kwaliteit en samenwerking krijgt die je van een professionele zorgverlener mag verwachten. Daar staan wij voor!

geboorte-verloskundigen-aan-het-spaarne

KNOV kwaliteitsnormen, -richtlijnen en accreditatie

Verloskundigen aan het Spaarne biedt verloskundige zorg die aan alle landelijke kwaliteitsnormen en -richtlijnen voldoet. Al onze verloskundigen zijn goed opgeleide en ervaren professionals die hun kennis en vaardigheden met nascholing actueel houden.

Wij zijn opgenomen in het Kwaliteitsregister Verloskundigen van de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV). We werken volgens de KNOV-standaarden en -richtlijnen.

Jarenlang is onze praktijk als een van de weinige praktijken in Nederland geaccrediteerd geweest, dit kwaliteitskeurmerk werd toegekend door de NPA . Een door NPA gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering. Helaas is dit keurmerk komen te vervallen en is er geen ander keurmerk voor in de plaats gekomen. Uiteraard blijven wij ons wel inzetten voor optimale kwaliteit.

Meer informatie vind je op www.knov.nl

Klachten

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Het is prettig als het contact met de verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

vervolgcontrole-verloskundigen-aan-het-spaarne

1. Bespreek je klacht met je verloskundige

Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.

2. Schakel onze klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

 

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

 

Kijk voor meer informatie over klachten op www.klachtverloskunde.nl.