We doen ons uiterste best om je de beste verloskundige zorg te bieden tijdens jouw zwangerschap en bevalling. Die kwaliteit bereiken we door open te staan voor jouw ervaringen, jouw verhaal en jouw wensen. Bovendien houden we ons aan de landelijke kwaliteitsnormen en -eisen, en blijven we ons als verloskundigen voortdurend ontwikkelen en bijscholen.
Wij kiezen daarnaast weloverwogen en bewust de zorgpartijen waar wij gedurende jouw zwangerschap en bevalling mee samenwerken. Zo mag jij er van verzekerd zijn dat je de beste kwaliteit en samenwerking krijgt die je van een professionele zorgverlener mag verwachten. Daar staan wij voor!
Verloskundigen aan het Spaarne biedt verloskundige zorg die aan alle landelijke kwaliteitsnormen en -richtlijnen voldoet. Al onze verloskundigen zijn goed opgeleide en ervaren professionals die hun kennis en vaardigheden met nascholing actueel houden.
Wij zijn opgenomen in het Kwaliteitsregister Verloskundigen van de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV). We werken volgens de KNOV-standaarden en -richtlijnen.
Jarenlang is onze praktijk als een van de weinige praktijken in Nederland geaccrediteerd geweest, dit kwaliteitskeurmerk werd toegekend door de NPA . Een door NPA gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering. Helaas is dit keurmerk komen te vervallen en is er geen ander keurmerk voor in de plaats gekomen. Uiteraard blijven wij ons wel inzetten voor optimale kwaliteit.
Meer informatie vind je op www.knov.nl
We maken het vrijwel nooit mee, maar het kan natuurlijk gebeuren dat je niet tevreden bent over ons werk. Dat vinden we ontzettend vervelend, vooral voor jou. Als je dan ook ergens mee zit, vertel het ons. Juist bij zoiets belangrijks als een zwangerschap en geboorte, willen we dat je met een goed gevoel op ons kunt vertrouwen.
Heb je klachten of ben je ontevreden? Dan zijn er twee dingen die je kunt doen:
1. Bespreek je klacht met je verloskundige
Als je met twijfels of vragen zit, dan is de beste oplossing dat meteen met ons te bespreken. Ook als je ergens ontevreden over bent. Vertel het ons! We nemen de tijd om je te horen. Samen kunnen we naar een oplossing zoeken waar iedereen zich goed in kan vinden.
2. Schakel onze klachtenfunctionaris in
Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.
De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.
Kijk voor meer informatie over klachten op www.klachtverloskunde.nl.