Ziekenhuistas bevalling Haarlem Heemstede

KNOV kwaliteitsnormen, -richtlijnen en accreditatie

Verloskundigen aan het Spaarne biedt verloskundige zorg die aan alle landelijke kwaliteitsnormen en -richtlijnen voldoet. Al onze verloskundigen zijn goed opgeleide en ervaren professionals die hun kennis en vaardigheden met nascholing actueel houden.

Wij zijn opgenomen in het Kwaliteitsregister Verloskundigen van de Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen (KNOV). We werken volgens de KNOV-standaarden en -richtlijnen.

Jarenlang is onze praktijk als een van de weinige praktijken in Nederland geaccrediteerd geweest, dit kwaliteitskeurmerk werd toegekend door de NPA . Een door NPA gekeurde praktijk voldoet aan landelijk vastgestelde normen en werkt gericht aan kwaliteitsverbetering. Helaas is dit keurmerk komen te vervallen en is er geen ander keurmerk voor in de plaats gekomen. Uiteraard blijven wij ons wel inzetten voor optimale kwaliteit.

Meer informatie vind je op www.knov.nl

Klachten

Wanneer je je bij ons hebt aangemeld, nodigen we je uit voor de eerste controle in onze verloskundigenpraktijk aan de Antoniestraat 79 in Haarlem. Tijdens deze intake zetten we eerst een aantal persoonlijke gegevens op papier over jou en je verzekering (pasje mee!). We bespreken daarna je medische geschiedenis en eventuele erfelijke aandoeningen en eerdere zwangerschappen. Natuurlijk krijg je hierbij volop de ruimte om vragen te stellen of je verhaal te doen. Vervolgens doen we een eerste check-up van jou en van dat kleine figuurtje in je buik, waarbij we soms het hartje al kunnen beluisteren. Tenslotte geven we je informatie mee over een aantal belangrijke dingen die je moet weten als je zwanger bent.

1. Bespreek je klacht met je verloskundige

Zit je met vragen? Of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons. We nemen graag de tijd om rustig met je te praten.

2. Schakel onze klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen? Of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij (of hij) is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl.

Kijk voor meer informatie over klachten op www.klachtverloskunde.nl.